
Ryds bilglas
Så ökade Ryds Bilglas sina verkstadsbesök med 200% från den arabisktalande målgruppen.
Utmaning
Ryds Bilglas vill nå en bredare kundbas och attrahera fler bilägare från den arabisktalande målgruppen i Sverige. De behövde en strategi som kombinerade räckvidd med trovärdighet.
Lösning
Genom ett samarbete med Nyhetskanalen Alkompis tog vi fram en skräddarsydd marknadsföringsstrategi där vi kombinerade:
Utbildande nativeartiklar som informerade om vikten av att laga stenskott i tid
Synlighet i sociala medier (Alkompis facebooksida), där målgruppen redan är aktiv och engagerad
Resultat
200% ökning av verkstadsbesök från den arabisktalande målgruppen.
Stort engagemang i nativeartiklarna, vilket ökade varumärkeskännedomen.
Kampanjen var så framgångsrik att Ryds Bilglas nu satsar på Always On-närvaro under 2024 med kontinuerlig synlighet via Alkompis native, display och sociala medier.
Nå ut i rätt kanaler och kontexter
Låt oss hjälpa dig att nå målgruppen som andra missar. Med rätt kanaler och kontexter ser vi till att ditt budskap får genomslag och skapar resultat.
