Car window

Ryds bilglas

Så ökade Ryds Bilglas sina verkstadsbesök med 200% från den arabisktalande målgruppen.

Utmaning

Ryds Bilglas vill nå en bredare kundbas och attrahera fler bilägare från den arabisktalande målgruppen i Sverige. De behövde en strategi som kombinerade räckvidd med trovärdighet.

Lösning

Genom ett samarbete med Nyhetskanalen Alkompis tog vi fram en skräddarsydd marknadsföringsstrategi där vi kombinerade:

Utbildande nativeartiklar som informerade om vikten av att laga stenskott i tid

Synlighet i sociala medier (Alkompis facebooksida), där målgruppen redan är aktiv och engagerad

Resultat

200% ökning av verkstadsbesök från den arabisktalande målgruppen.

Stort engagemang i nativeartiklarna, vilket ökade varumärkeskännedomen.

Kampanjen var så framgångsrik att Ryds Bilglas nu satsar på Always On-närvaro under 2024 med kontinuerlig synlighet via Alkompis native, display och sociala medier.

Iphone notch
Iphone notch
Iphone notch

Nå ut i rätt kanaler och kontexter

Låt oss hjälpa dig att nå målgruppen som andra missar. Med rätt kanaler och kontexter ser vi till att ditt budskap får genomslag och skapar resultat.